Er du dobbeltforsikret?

Visste du at innboforsikring er en del av LO Favør, og at den også dekker id-tyveri?

Mange har mye høyere forsikringspremier enn det som er nødvendig. Det er nok med en innboforsikring. 20 % av LO-medlemmene vet ikke at forsikringen LOfavør Kollektiv hjem også er en innboforsikring. Dette betyr at mange trolig er dobbelt forsikret, som igjen betyr at mange har langt høyere forsikringspremier enn det som er nødvendig, ifølge informasjon fra LO .

Ifølge en fersk undersøkelse blant LO-medlemmene kjenner bare 64 prosent til forikringsordningen. 20 prosent er usikre på om Kollektiv hjem er en innboforsikring. Innboforsikringen Kollektiv hjemforsikring er forbundenes egen forsikring. Den har en lang historie som strekker seg tilbake til 60-tallet. I 1967 bestemte forbundene seg for å tilby medlemmene sine en innboforsikring slik at de kunne sikre verdiene sine i hjemmet, og slik ble innboforsikringen Kollektiv hjem til.

Det skal lønne seg å være medlem i et LO-forbund

– Denne innboforsikringen er den beste innboforsikringen i Norge, noe forbundene alltid har vært opptatt av, ettersom nesten alle har denne gjennom sitt medlemskap. I 2015 ble ID-tyveri inkludert i innboforsikringen, heter det i et presseskriv fagbladet.no har mottatt i forbindelse med kampanjen.

I vår gjorde forbundene vedtak i Fellesutvalget, å gjøre innboforsikringen enda bedre ved å utvide dekninger gjeldene fra og med 1. juni. Dette innebærer at det ved store skader, ikke blir fratrekk for alder på innboet. Forsikringen dekker de faktiske kostnadene ved å kjøpe nytt.

Dette er noe ingen andre innboforsikringer tilbyr, ifølge pressekskrivet.

Be the first to comment on "Er du dobbeltforsikret?"

Legg inn en kommentar